czwartek, 27 sierpnia 2015

Wrześniowe marzenia #1 Zapowiedzi

Po dokładnym przejrzeniu zapowiedzi u różnych wydawnictw znalazłam dwie książki, które mam nadzieję, jak najszybciej znajdą się na mojej półce (o ile znajdę im tam jeszcze jakieś wolne miejsce).

Program. Część 1. Plaga samobójców - Young Suzanne
      Tytuł: Plaga Samobójców
Autor: Suzanne Young
Wydawnictwo: Feeria Young
Data premiery: 23.09.2015
Liczba stron: 500 

Nastolatki masowo popełniają samobójstwa. W niektórych szkołach władze wprowadzają więc pilotażowy program przeciwdziałania tej epidemii. Wszelkie objawy depresji są skrupulatnie notowane, a ci, którzy się załamują, są poddawani leczeniu w odizolowanych klinikach. Leczenie wydaje się skuteczne, ale każdy, kto brał udział w programie, wraca do zwykłego życia kompletnie pozbawiony wspomnień.
Rodzice Sloane stracili już jedno dziecko i są gotowi na wszystko, by tylko ją uratować. Dziewczyna tłumi więc swoje prawdziwe uczucia. Jedyną osobą, przy której czuje się swobodnie, jest James, jej chłopak. Obiecał jej, że ich dwojgu nic się nie stanie, a Sloane jest pewna, że ich miłość przetrwa wszystko. Lecz z tygodnia na tydzień oboje stają się coraz słabsi. Coraz trudniej im zachowywać twarz, bo dopada ich depresja. A później Program.
Mroczna, dystopijna powieść z romansem w tle.

Pojęcie "samobójstwo" zawsze wywoływało u mnie dreszcz. To przerażające, ale można nawet powiedzieć, że stało się modne.  Samobójstwo próbą odwagi? Nie sądzę... potrafię zrozumieć ludzi, którzy myślą o samobójstwie i na pewno nie kieruje nimi odwaga. 
Jeśli ktoś tak samo jak ja ma chrapkę na tę książką, to można zamówić ją przed premierowo na stronie Empiku (promocja 21%).



Byłam tu
 Tytuł: Byłam tu
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Bukowy Las
Data premiery: 23.09.2015


Liczba stron: 328

Ta przejmująca do głębi powieść jest historią Cody Reynolds, zmagającej się z samobójstwem najlepszej przyjaciółki. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: "czemu Meg odebrała sobie życie?" rzuci Cody w wir podróży tropem przyjaciółki, która z zapyziałego miasteczka wyjechała na prestiżowe studia, ale też do granic samopoznania i na spotkanie z wielkim niebezpieczeństwem. Bohaterka będzie zmuszona zakwestionować wszystko, co dotąd uważała za pewnik. Nie tylko swoją relację z wspaniałą, charyzmatyczną Meg – ale i znaczenie takich pojęć, jak życie, miłość, śmierć i przebaczenie.


Kolejna książka o podobnej tematyce. Nie martwcie się, ze mną wszystko w porządku :D
Wśród innych zapowiedzi, które czytałam również było wiele, gdzie pojawiał się problem samobójstw. Pisarze szykują nam dramatyczną jesień...

14 komentarzy:

  1. Na początku myślałam, że "Plaga samobójstw" to jakiś reportaż, później nadeszło lekkie rozczarowanie: to jednak powieść fantastyczna, dystopia. Ale, mimo to, wydaje się być ciekawa i chcę po nią sięgnąć. "Bylam tu" wydaje się równie interesujące. Chyba przejrzę sobie zapowiedzi na wrzesień.
    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
  2. "Plaga samobójstw"! Ach, ta książka mnie prześladuje! :D Chyba nie mam już wyjścia, będę musiała ją przeczytać. ;) Zapowiada się obiecująco, zdecydowanie mój klimat, więc dlaczego nie?
    O drugiej książce, muszę się przyznać, nie słyszałam. Po "Zostań, jeśli kochasz" i jej kontynuacji chwilowo mam przerwę z tą autorką, ale planuję nadrobić moje zaległości. A tak poza tym, dopiero odkryłam Twojego bloga (dosłownie przed chwilą) i jestem totalnie zakochana w tym wyglądzie! *-* Sama projektowałaś szablon? Naprawdę estetycznie to wygląda. Zaraz zabieram się za nadrabianie pozostałych Twoich postów! Zostaję tutaj na zawsze. <3 Pozdrawiam.
    W krainie książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do szablonu to można tak powiedzieć. Tło wzięłam z shabbyblogs.pl, a resztę dostosowywałam sama.
    Nawet nie wiesz... no może jednak wiesz, w końcu sama prowadzisz bloga... ile ten komentarz dla mnie znaczy.
    Czekam na kolejny post u Ciebie ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Gratuluję, zasługujesz na jak najlepsze słowa! Kiedy weszłam na Twojego bloga, spodziewałam się, że jesteś jedną z najbardziej znanych recenzentek. ;)
      Trzymaj się, weny życzę. <3

      Usuń
  4. "Plaga samobójców" to zdecydowanie mój must have! Już nie mogę się doczekać tej książki ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale klimaty...Ja tam wolę się dodatkowo nie dołować, raczej nie wyjdzie mi to na zdrowie :P. Żadna z tych książek prawdopodobnie nie znajdzie się na mojej liście chciejczytadeł, nie moje gatunki ;).
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  6. "Plaga samobójców" brzmi świetnie. Nie mogę się doczekać, aż uda mi się ją przeczytać, oczarowały mnie wszystkie jej zapowiedzi ^^ :D
    http://be-here-now-and-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. samobójstwo nie jest aktem odwagi ale na decyzję składa się czasem tak wiele czynników, każdy przypadek jest inny. ciekawie jest to przedstawione w "Hopeless" za sprawą historii siostry Holdera, Lesslie.
    po książkę Gayla Formana raczej nie sięgnę, zraził mnie do siebie "Zostań jeśli kochasz". książki o samobójstwach na depresyjny okres, jesień.
    pozdrawiam :)
    http://wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie must have to,, Plaga samobójców ". Dzięki za informację o promocji. Skorzystam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej,
    nominowałam Cię do Tagu Literackie Miasteczko. Mam nadzieję, że Ci się spodoba i go wykonasz. Bardzo by mi było miło. ;) Szczegóły znajdziesz na: http://kaniafrania.blogspot.com/2015/08/literackie-miasteczko-tag.html
    PS Intrygujące te książki w Twoim wpisie.
    PS 2 Śliczny szablon bloga
    Pozdrawiam i obserwuję
    www.kaniafrania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam wrażenie, że ostatnio stało się modne poruszanie kontrowersyjnych tematów - wypożyczanie ciał starym ludziom jak w Starterze, nieludzkie traktowanie klonów jak w książce Beta, a teraz wszyscy rzucili się na samobójstwo.
    Sama nie wiem, czy przeczytam, na razie raczej mnie to odpycha.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekam plage samobójców, jestem strasznie ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam tylko jedną powieść Gayle Forman i była w porządku. Ale na pewno mam w planach jeszcze sięgnąć po jej inne powieści :D
    Cudowny wygląd bloga <33 Oczywiście obserwuję :3

    OdpowiedzUsuń
  13. Obserwuje!
    Mam nadzieje ze znajde tu ciekawe wposy!

    OdpowiedzUsuń